Ben je bezig met zoekmachineoptimalisatie (SEO), conversieoptimalisatie (CRO) of wil je jouw websitebezoekers gewoon de beste ervaring bieden? Schenk dan eens aandacht aan de toegankelijkheid ervan.
Een goede website is nooit af
Een nieuwe website lanceren, het design ervan verfrissen of een nieuwe webpagina publiceren is leuk, maar hoe houd je vervolgens de inhoud van je website actueel en aantrekkelijk? Door er voortdurend mee bezig te zijn.
Laat jij je website weleens testen?
Misschien is deze tip voor jou vanzelfsprekend, maar heb je er weleens aan gedacht om je website te laten testen door de mensen die het daadwerkelijk (moeten) gebruiken? Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit enorm leerzaam is.
Maak je content vindbaar
In de vorige artikelen ging ik in op de eerste 2 stappen naar succesvolle content. Dit keer behandel ik de laatste stap: je content vindbaar maken. Wil je dat jouw teksten, afbeeldingen en video’s gelezen en gezien worden? Lees dan verder.
Maak gewoon goede content
Om succesvolle content te maken voor je website, moet je eerst het doel ervan bepalen. Hierover schreef ik in mijn vorig artikel. Stap 2 is om gewoon goede content te maken. Dit lijkt simpel, maar toch valt hier vaak veel aan te verbeteren.
Bepaal het doel van je content
In het vorig artikel beschreef ik kort de 3 stappen voor succesvolle content. Dit keer ga ik dieper in op stap 1: bepaal het doel van je content. De centrale vraag hierbij is: wat wil je dat jouw bezoeker doet als hij op je website is beland?
Succesvolle content in 3 stappen
Succesvolle online content, wie wil dat nou niet? In dit artikel lees je hoe je dit in 3 stappen bereikt. De truc is om de weg die jouw websitebezoeker bewandelt, in omgekeerde volgorde te doorlopen. Klinkt ingewikkeld? Het valt reuze mee.
De simpelste contentkalender
Het jaar nadert zijn einde. De bekende lijstjes heb ik nog niet gezien, maar dat zal vast niet lang meer duren. Dit moment is ideaal om alvast vooruit te kijken, ook naar de content die je in het nieuwe jaar gaat aanbieden. Maak hiervoor een simpele contentkalender.
Zo schrijf je een datum in je tekst
Het is misschien één van die dingen waar je niet direct aan denkt, maar het maakt veel uit hoe je een datum of tijdsbepaling in je webtekst schrijft. Veroorzaak geen verwarring bij je bezoeker en maak het beheer voor jezelf makkelijker.