Dankzij De Volkskrant, EenVandaag en andere media maakte Nederland op 2 oktober 2013 kennis met een nieuw begrip: socialbesitas. Aanleiding hiervoor was het gelijknamige boek dat op die dag verscheen.
5 redenen om met Twitter te beginnen
Twitter is allang niet meer alleen voor een handjevol journalisten en trendsetters. Het is een communicatiemiddel dat inmiddels door vele mensen, bedrijven en organisaties wordt gebruikt.
Een dag zondigen met Comic Sans
Vandaag, 5 juli 2013, is het onofficieel Comic Sans-dag. Dit initiatief van de Coen en Sandershow klinkt als een ode aan een lettertype dat ons als mens ver heeft gebracht, maar niets is minder waar.
Haal de bezem door je website
De relatief lage temperaturen en het geringe aantal zonnige dagen laten het misschien niet blijken, maar het voorjaar is toch echt al een tijdje geleden begonnen. Traditioneel is dit de tijd voor de grote voorjaarsschoonmaak.
De gouden tip voor webredacteuren
De website is allang geen ondergeschoven kindje meer voor een organisatie. Na jarenlang experimenteren, is het nu tijd voor een volwassen en professionele website. Als webredacteur speel jij hierin een ongehoord belangrijke rol.
Je bent nooit te oud voor het jeugdjournaal
Ik kijk nog steeds regelmatig naar het jeugdjournaal. Niet omdat ik me zo jong voel, maar vooral omdat ik met bewondering kijk hoe de presentatoren de meest ingewikkelde wereldproblemen zo eenvoudig mogelijk uitleggen.
Toen whatsappen nog heel gewoon was
Het moet haast de ultieme kroon op je werk zijn: de naam van je bedrijf of applicatie wordt opgenomen in de dikke Van Dale. Dit overkwam Google al eerder en nu is het de beurt aan WhatsApp.
Check die laue patta’s dan
Een goede eigenschap van de doorsnee Nederlander is dat hij in het buitenland vaak probeert de taal van dat land te spreken. Hij bestelt bijvoorbeeld in een Franse brasserie op zijn beste Frans “une baguette avec fromage”.